1. Wonen, werk en recreatie

Wat wilden we?

Wat wilden we?

Subdoelstellingen

1.1 Inwoners van nu en in de toekomst zijn in staat om in Buren een passende woning te vinden
We zorgen er voor dat de woningvoorraad in onze gemeente zo veel mogelijk aansluit op de behoefte van onze inwoners. Het gaat daarbij niet alleen om de huidige behoefte, maar ook om de toekomstige behoefte. Naast de nieuwbouw van woningen is ook de bestaande voorraad aan woningen in onze gemeente van belang.

1.2 Ondernemers beoordelen het ondernemersklimaat met minimaal een 7,2 en we behouden een plaats in de top 20 van de MKB vriendelijkste Gelderse gemeente
Wij willen een ondernemende gemeente zijn en ondernemers een goed vestigingsklimaat bieden. De beoordeling van het vestigingsklimaat wordt bepaald door begrip voor ondernemers, bereikbaarheid, omgaan met regelgeving, lokale belastingen, openbare voorzieningen, veiligheid en klantvriendelijkheid.

1.3 Inwoners en bezoekers beoordelen onze recreatieve mogelijkheden minimaal met een 6
De nota economie is in  2021 door de raad vastgesteld. Eind 2021 is een start gemaakt met de visie recreatie en toerisme. In het tweede kwartaal 2022 leggen we de nota ter besluitvorming aan uw gemeenteraad voor. In 2022 pakken we dan de acties uit deze nota op, waarbij de visie Stad Buren speciale aandacht krijgt. In de burgerpeiling 2023 nemen we de recreatieve mogelijkheden mee om te kijken waar we staan.

1.4 Van alle aanvragers voor een omgevingsvergunning is 85% (zeer) tevreden over de gevolgde procedure
Eén van de prestatieindicatoren die de ODR gebruikt om de dienstverlening te meten is de tevredenheid over het geleverde product of de geleverde dienst. In 2021 is de ODR gestart met een nieuw VTH-systeem: OpenWave. In 2021 is gewerkt aan het implementeren van het klanttevredenheidsonderzoek in Open Wave. De implementatie verliep niet vlekkeloos waardoor er over 2021 geen waardevolle gegevens beschikbaar zijn over de klanttevredenheid. In 2022 wordt verder gewerkt aan het technisch meetbaar maken. Vanaf januari wordt het klanttevredenheidsonderzoek hervat. De eerste resultaten zijn naar verwachting na het eerste trimester beschikbaar zijn. In de zienswijze op de kaderbrief van de ODR hebben we als gemeente aangegeven dat het verbeteren van de dienstverlening een belangrijk aandachtpunt blijft.

De BBV-beleidsindicatoren en de indicatoren zijn opgenomen in de bijlage

Deze pagina is gebouwd op 07/06/2023 11:50:23 met de export van 07/06/2023 11:34:20